پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 181771
واردات؛ تيشه اي که به ريشه اقتصاد کشور زده مي شود!
تاریخ انتشار : 1394/03/23 07:46:40
نمایش : 1239
با ايجاد رقابت در بازار داخلي توليکننده ديگر در اين انحصار نيست که محصول توليدي خود را با هر قيمت و کيفيتي به جامعه تحميل کند؛ اما اگر مديريت صحيحي بر واردات اعمال نشود، همين واردات مي‌تواند تيشه بر ريشه اقتصاد و کشاورزي کشور بزند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از آناج، با ايجاد رقابت در بازار داخلي توليدکننده ديگر در اين انحصار نيست که محصول توليدي خود را با هر قيمت و کيفيتي به جامعه تحميل کند؛ اما اگر مديريت صحيحي بر واردات اعمال نشود، همين واردات مي‌تواند تيشه بر ريشه اقتصاد و کشاورزي کشور بزند.

قاچاق سرآغازي براي پيامدهاي تخريبي در شاخه کشاورزي اقتصاد ايران

رييس اتحاديه توليدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزي آذربايجان شرقي گفت:واردات هر محصول متناسب با قوانين و استاندارد هاي تعريف شده در حوزه کشاورزي خوب است ولي زماني که شکل و شمايل قاچاق به خود مي گيرد تهديدي بزرگ با پيامدهاي تخريبي در شاخه کشاورزي اقتصاد ايران محسوب مي شود.

عليرضا آقابالايي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي آناج افزود:  آنچه که از سوي مقام معظم رهبري مورد تاکيد قرار گرفته و مجلس و دولت هم برآن اهتمام دارند، تکيه بر محصولات و توليدات داخلي است.

وي تصريح کرد: دولت بايد از توليدات داخلي حمايت کند و با تشکيل تعاوني براي حل مشکلات کشاورزان تلاش کند.

آقابالايي ادامه داد: عده اي از دلالان و واسطه ها هستند که با قيمت هاي کمتر ميوه هاي باکيفيّت هاي نازل را وارد کشور مي کنند درحالي که ميوه و ساير محصولات کشاورزي در داخل کشور به اندازه توليد مي شود.

رييس اتحاديه توليدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزي آذربايجان شرقي يادآور شد: با توجه به ظرفيت ها و پتانسيلي  که در داخل کشور وجود دارد اکثر محصولات کشاورزي از جمله ميوه، سبزي و صيفي جات باکيفيّت  و قيمت مناسب در داخل کشور توليد مي شود.

آقابالايي تاکيد کرد: حداقل انتظار کشاورزان از مجموعه دولت به ويژه وزارت جهاد کشاورزي اين است که از آنها حمايت کرده و اجناس و توليدات آنها که با هزينه هاي بسيار توليد شده را با قيمت مناسب خريداري کنند.

واردات آسيبي جدّي به بخش کشاورزي

نايب رييس اتحاديه توليدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزي آذربايجان شرقي به خبرنگار اقتصادي آناج گفت: يکي از آسيب‌هاي جدي به بخش کشاورزي و اقتصاد آن واردات است.

ابرهيم ناهي افزود:  متاسفانه شاهد واردات زياد ميوه با اختلاف قيمت نجومي از واردکننده تا مصرف‌کننده هستيم.

وي تصريح کرد: حجم واردات ميوه هاي لوکس نسبت به گذشته افزايش بيشتري پيدا کرده است، انگور، پرتقال، سيب و يکسري ميوه هاي خاص که نيازي به واردات آن وجود ندارد در حجم وسيعي وارد بازار ايران مي شود، هر چند گفته مي شود فقط موز مجوز واردات دارد و ساير ميوه ها به صورت قاچاق وارد مي شود اما نمايندگان مجلس نظر ديگري دارند و معتقدند اين حجم از واردات نمي تواند به صورت قاچاق باشد و به طور قطع بخش هاي آن را ساماندهي و مديريت مي کنند.

ناهي با بيان اينکه اين محصولات با قيمت گران و 3 برابر قيمت جهاني به مصرف کننده عرضه مي‌شود، ادامه داد: با قاچاق محصول به کشور عوارض دولتي پرداخت نمي‌شود و اين امر لطمه اقتصادي بزرگي را به کشور وارد مي‌کند.

وي تاکيد کرد: واردات قاچاق محصولات کشاورزي مشکلاتي از قبيل ورود آفات را براي کشور به همراه دارد.

تنگ شدن دروازه مرزهاي ايران و مبتلا نشدن بازار کشاورزي به ويروس محصول قاچاق

عضوءهيات مديره اتحاديه توليدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزي آذربايجان شرقي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي آناج اظهار کرد: زماني که وضعيت قرنطينه اي محصولات وارداتي نامشخص باشد، نمي توان انتظار داشت محصولات خارجي سالم وارد ميادين عرضه و فروش محصولات شود.

محمد حسين هماورد افزود: هم اکنون ميزان ميوه هاي وارداتي نسبت به محصولات کشاورزي داخلي با برخورداري از حجم بالا در بازار سايه انداخته اند.

وي تصريح کرد:براي خروج از اقتصاد تک محصولي بايد از توليدات داخلي حمايت کنيم و  منفعت فرد را نبايد بر منافع کل کشور ارجحيت يابد.

هماورد ادامه داد: قاچاق ميوه و حجم بالاي آن در بازار به عنوان ويروسي مرگبار کشاورزي داخلي را فلج خواهد کرد.

وي تاکيد کرد: دولت تدبير و اميد بايد در بحث واردات و تنگ کردن دروازه مرزهاي ايران جهت عدم ورود کالاهاي قاچاق تدابير حساسي بينديشد تا بازار کشاورزي به ويروس محصولات قاچاق ميوه مبتلا نشود.   بر اساس اين گزارش، واردات بي‌رويه محصولات کشاورزي زيان توليد‌کنندگان داخلي و هَدَر رفتن سرمايه‌هاي ملي را به‌دنبال دارد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html